De meeste van ons kennen het wel… het gevoel van onmacht of frustratie als je iets wilt regelen via je (nieuwe) telefoon of computer en het lukt niet. Soms kom je er na wat gepuzzel achter, maar bij sommige vragen kun je wel wat hulp gebruiken.
Dit gold ook voor Marilyn. Dolblij met de aanschaf van haar nieuwe telefoon. Maar weten hoe het precies allemaal werkt, bleek een hele uitdaging.
Graag wilde ze weten hoe ze een e-mail kon versturen via haar telefoon en veilig kon internetbankieren. Ook wilde ze weten hoe je iets kunt delen met je kleinkinderen via Facebook. Opgelucht was ze toen ze het aanbod van Woej zag. Een computerspreekuur, waar ze met al haar vragen op laagdrempelig wijze geholpen kon worden!
Ze maakte een afspraak en kon diezelfde vrijdag nog terecht op wijk- en dienstencentrum de Groene Loper in Voorburg. Een vriendelijke, geduldige vrijwilliger hielp haar op een prettige manier. Marilyn: ‘Hij legde alles op zo’n manier uit, dat ik het ook echt kan onthouden’. Ze vond het ook erg fijn dat ze zo snel terecht kon. Geen ingewikkelde contactformulieren invullen of wachten op een antwoord. En omdat nog niet alles helder was na de eerste keer, maakte ze een vervolgafspraak voor de week erop voor wat extra hulp.
Ook voor de vrijwilliger en uiteraard voor Woej weer prettig om een tevreden wijkbewoonster te zien die lekker aan de slag kan met haar telefoon!
Heeft u ook een praktische vraag over uw tablet, laptop of telefoon?
Waar en wanneer kunt u terecht?
De spreekuren vinden plaats op twee locaties van Woej.
Maak een afspraak via 070 – 205 47 71 (maandag t/m woensdag tussen 9.00 – 17.00 uur) en bezoek ons Digi-spreekuur.
Wekelijks op vrijdag : 9:30 -12:00 uur bij:
Wijk- en dienstencentrum De Plint, Prins Frederiklaan 7 in Leidschendam
Wijk- en dienstencentrum De Groene Loper, van Royenstraat 2 in Voorburg.
Wij werken volgens de coronarichtlijnen van het RIVM.